onsdag 23 november 2011

Cupcakeshaveri



Men åh!!!

I morgon skall Spiggen ha kalas för sina polare och jag bakar tuffa cupcakes till grabbarna och deras mammor.(Han umgås inte med jämnåriga flickor, tack och lov. Nej jag skojar. Det råkar bara vara så att mina vänner endast fick grabbs förra året).

Hade världens idé men nu verkar det bara bli pannkaka och jag får väl dölja förödelsen med strössel eller något.

Kolla kladdkakemuffinsarna som skulle utgöra grunden så att säga. De ser ut som Grand Canyon hela bunten. Visst gör det iofs att det får plats en herrans massa fyllning men de är nog rätt slabbiga inuti också.

Sedan skulle jag smälta choklad för att göra chokladfigurer. Jag har en sådan där form i silikon ni vet, med figurer. Men alltså hur gör man? Först smälte chokladen men sedan blev den grynig och jag fick trycka klumpar i formarna. Blir nog rätt så apfult kan jag tänka. Tusan alltså.

Jag får väl köpa en kanellängd eller nåt. "sur"

9 kommentarer:

  1. Så där tycker jag ju att dom ska va!! Ser supersmarriga ut! KRAM

    SvaraRadera
  2. Precis så ska ju kladdkakemuffins se ut. Hellyckat! Slurp...

    SvaraRadera
  3. Jag ser bara supergoda kladdkakemuffins framför mig här. De där är hellyckade skulle jag säga. :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  4. Så blir alltid mina kladdkakemuffins. Perfekta!! :)

    SvaraRadera
  5. Vad snälla ni är.
    Ska visa det färdiga resultatet sedan.

    SvaraRadera
  6. Hej! Ett tips till dig är att fylla i groparna med lite sylt eller vaniljvisp och sen gör du en frosting på detta och spritsar på.
    Det är alltså inte kört snälla du =)
    Lycka till!!
    kramkram

    SvaraRadera
  7. Tycker också att de ser supergoda ut! (Chokladen som du smälte blev nog för varm, så blir den som en läskig grynig gegga-massa.)

    SvaraRadera
  8. Aha...vet du hur varm den skall vara? Detta hade jag ingen aning om. En Aha-upplevelse. (Därav Ahaet i början)

    SvaraRadera
  9. Nej, jag vet bara att man ska smälta på så låg temperatur som möjligt. Även vatten i chokladen (om det kommer ner kondens eller så) ska tydligen kunna göra att den grynar ihop sig.

    SvaraRadera