tisdag 29 november 2011

Julkakor a la Emschen


Det här fina men lite komplicerade receptet kommer från Emschen. Jag har bara gjort en liten modifiering. Eller snarare specifiering.
Jag återkommer till det.

Emschens juleskum i kex

Recept:

Tag två kex.
(Oklart vad för kex. Därför valde jag pepparkakor, Min specifiering)
Mikra tre juleskum. Först 15 sek sedan 10 tills man inte längre kan se vad det är
knö ihop dem till en typ boll.
(Obs svårt och kritiskt moment. Mycket kladdigt)
Kläm ihop bollen mellan kexen.

Klart!!

Om de blev goda? Javars.
Men framför allt snygga

7 kommentarer:

  1. Skrattar ihjäl mig. Fantastiskt jultips tycker jag och tackar Emschen för detta. Ernst kan ju slänga sig i väggen :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. vilken julfeber du har! det later godare än vad det ser ut :-)

    SvaraRadera
  3. Den måste du har jobbat med länge hihihi!
    Kram

    SvaraRadera
  4. *asg* Du é ju bara för go'! Kexen specificerades inte av just den anledning att det är mecikgt att få upp kletet på kex så oftast knö'r vi bara in det i flabben med fingrarna som verktyg. En varning måste dock utfärdas, hävdar min fina vän. Micra inte för länge för då får ni slänga tallriken och kletet som då förändrats till betong tydligen.

    SvaraRadera
  5. Påminner om grillade marshmallows mellan mariekex som vi gjorde i scouterna när jag var liten...funkar än idag!:)

    SvaraRadera
  6. Påminner om grillade marshmallows mellan mariekex som vi gjorde i scouterna när jag var liten...funkar än idag!:)

    SvaraRadera
  7. Påminner om grillade marshmallows mellan mariekex som vi gjorde i scouterna när jag var liten...funkar än idag!:)

    SvaraRadera