tisdag 19 juni 2012

Sommartrött reahaj

Alltså vad är det med mig. Det är den ljusaste tiden på året och ljuset borde göra mig pigg som en mört men istället är jag så trött att jag vill gå i idé någon vecka eller så.  Jag, en säng, en bok och cirkus 10 kg choklad. Kanske lite vin också.
Det vore något det.
Istället har jag tröstshoppat lite. De har bland annat utförsäljning på allt i Espritaffären i Nordstan och jag har gjort fina basgarderobfynd. Ja jag veeet att Esprit knappast är det fräckaste märket att bära. Det är redigbyx-svenskalärarkläder. I know. Men av någon anledning sitter deras kläder bra på mig. Topparna och skjortorna är långa och klänningarna har veck på rätt ställen. De är förlåtande på något sätt. Döljer där det behövs och visar upp det som fortfarande inte helt har förfallit. Detta välkomnas.
Men jag har fortfarande sjuk shoppingklåda och får jag inte vila så vill jag bara gå på stan var ledig stund. Reor gör mig galen. Fynd i blick är det farligaste som finns.


A man får vila lite fast det är sommar.

4 kommentarer:

  1. Haha, jag älskar Esprit. Helt min grej! Så jag är väl en sån där folkskolelärare då antar jag ;)

    SvaraRadera
  2. Oj, jag visste inte att Esprit var sådana kläder. Här har man handlat och tyckt att man är riktigt med och lite classy sådär. Tji fick man, dålig koll som man har :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag älskar Esprit kläder! Och den på Norstan är så galet bra!
    Längtar tills jag kommer i min chokladbruna Esprit-kostym igen om det nu någon gång händer.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Esprit är ju jättebra! :)
    Förövrigt är jag också supertrött...ZzzZzzz... stressigt när man skall avrunda lite inför sommaren på jobbet men snart kommer lugnet! Jag har också shoppingklåda förresten.. big time! Jag spenderar pengar som att det inte finns nån morgondag! Ujuj! Puss

    SvaraRadera